Pagina's

zondag 17 juni 2012

Fototoestelzakje

Vorige week vroeg mijn mama of ik, als ik eens tijd had, een fototoestelzakje voor haar wou maken.
Met veel plezier maakte ik daar tijd voor natuurlijk.
Uit mijn voorraad stofjes koos ze er eentje en ik ging op zoek naar een patroon.
Vorige week waagde ik me aan een zelf ontworpen gsm-hoesje. Ik wou voor mijn nieuwe smartphone een hoesje maken maar stelde wel (belachelijk) hoge eisen: alle knopjes moesten bereikbaar zijn terwijl het toestel in het hoesje zat en ik moest dan ook nog het scherm kunnen gebruiken. Na een namiddagje meten, passen, nadenken en aan mekaar naaien, bleek het een compleet misbaksel. Ik gebruikte toile cirée voor de buitenzijde en een katoentje voor de binnenkant. Maar doordat het schermpje vrij moest blijven, zat het toestel niet vast genoeg in het hoesje. Het belandde dus snel in de vuilnisbak!
Dit wou ik me deze keer besparen. Bij By Miekk vond ik een patroon voor een telefoonhoesje dat perfect bruikbaar was voor een fototoestel.
Een eenvoudig maar zeer mooi en handig ontwerp!
Het eerste probeersel was ok, maar ik was niet helemaal tevreden over de uitvoering dus niet geschikt om weg te geven. De toile cirée schoof niet goed door onder het naaivoetje waardoor de steken rondom zeer klein uitvielen en de velcro op de flap zat niet goed vast waardoor ik het toch nog eens moest doorstikken door de buitenstof. Dochterlief was er echter zeer tevreden mee!
Ik maakte er dus een nieuwe voor mama en nog eentje voor mijn GSM. Om de toile cirée goed te laten schuiven, legde ik er een papiertje onder. Nu schoof het vanzelf!



Tussen de buitenstof en de voering naaide ik een dunne mousse om de toestellen ook tegen schokken te beschermen.

Oh ja, de granny square-stand = 85!

Volgend project: een schoudertas voor de lieve juf van zoonlief!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten