Pagina's

dinsdag 26 juni 2012

Nog meer cadeautjes!

Dochterlief zit al in het middelbaar maar vindt dat haar  klastitularissen (2 madammen) ook een cadeautje verdienen voor het harde werk van het voorbije schooljaar.
Voor hen geen schoudertas maar een klein zakje. Het moest een specialleke zijn, geen gewoon zakje. Na wat zoek- en overlegwerk kwamen we op de idee om pennenzakken te maken. Op zich wel goed maar misschien hebben zo'n leerkrachten al wel pennenzakken bij de vleet? Dus wou ik er graag een pennenzak van maken die toch ook voor iets anders kon dienen, zonder direct te denken: ah, een pennenzak!
De basis vond ik bij Oon. Het zag er vrij eenvoudig uit. Moedig ging ik aan de slag. Voor de buitenkant gebruikte ik de reeds gekende toile cirée en een katoentje aan de binnenkant.
Alles verliep vlot tot ik aan het maken van de hoeken kwam. Man, man, wat was dat! Na veel gedraai, gepruts en vergelijken met de foto's van de tutorial had ik door hoe het moest. Maar het vastnaaien was een andere zaak. Het lukte me niet! Na nog wat gepruts en gefoeter gaf ik het op en bekeek ik de 'minder propere' versie, die met de flapjes. Tja, niet optimaal maar het moest dan maar. Ik zou wel zien hoe het er uit zag.
Ik moet Oon gelijk geven: zo'n flapjes in een pennenzak, dat is het niet echt. Maar toen kwam ik op een geweldig idee: ik knipte de flapjes kort af en naaide er een strookje van de buitenstof rond. Zo dus:
Door te proberen de flapjes weg te werken, zaten er gaatjes in de buitenstof die zichtbaar waren. Oesje! Maar ook daar vond ik een oplossing voor: ik stikte de flapjes een centimeter verder. En zo loste ik 2 problemen ineens op: gaatjes weg en de vierkante pennenzak werd een langwerpig zakje!
En om die zakjes wat volume te geven, stopte ik er nog iets lekkers in.

Dank je wel, leerkrachten! Zo'n bende pubers een heel schooljaar begeleiden en het beste in hen bovenhalen: hoedje af!

2 opmerkingen:

  1. Lol, heb hier net hetzelfde gehad!!! Ook zitten turen op de tutorials zonder flapjes en uiteindelijk de pennezak even onafgewerkt aan de kant gelegd. :-) ik maak hem binnenkort wel af.
    Het zal waarschijnlijk wel iets heel logisch zijn maar ik zag het gewoon niet!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ziet er leuk uit! Dat ga ik ook eens proberen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen