Pagina's

dinsdag 21 augustus 2012

De vakantie loopt op zijn einde

2 maanden vakantie: vooraf lijkt het een eeuwigheid (en dat is het natuurlijk ook wel een beetje) maar plots staat september alweer te trappelen om erin te vliegen!
Vooraf veel plannen, ideeën om te naaien, nadien blijkt daar toch niet veel van in huis te zijn gekomen.
Toch wil ik graag een paar kleine projecten met jullie delen, zo van die dingen die tussen de soep en patatten gemaakt werden. Geen eigen ontwerpen, maar daarom niet minder geslaagd.

Voor de dochter maakte ik een kussenovertrek. In haar slaapkamer overheersen rood, groen en wit. Perfecte stofoverschotjes dus:




 Je herkent de stof nog van het zakje voor Elise.

Zaterdag mochten we gaan feesten: mijn petekind/nichtje Julie werd 9 jaar en mijn schoonzus is deze week jarig. Naast de gekochte cadeautjes moest er toch ook een eigen creatie bij zijn, vond ik. Ik dacht daar echter pas de dag vooraf aan. Beetje laat dus voor grootse plannen. Voor Julie maakte ik een pennenzak met daarin pennen met toffe kleuren.
Mijn schoonzusje was er zo enthousiast over dat ze vrijwillig terug wilde gaan studeren: als ze maar een excuus had om ook zo iets te kunnen krijgen.
Toen kreeg zij haar cadeautje, en oh, wat was ze blij. Er kwam zelfs een vreugdedansje aan te pas! Meer heeft een mens toch niet nodig om enthousiast verder te blijven naaien!
Het was een dumpling naar haar tutorial. Ik maakte er zo al een paar, maar bij deze heb ik serieus gezweet (en dat had niet alleen te maken met het fantastisch zomerweer). Ik heb bijna elk stiksel moeten losmaken en opnieuw doen. Ik kocht een vrij zware rits: ze stond in promotie in de winkel en ik vond dat ringetje wel mooi. Maar daardoor gaf die rits niet zo goed mee bij het in het rond stikken. Bij  het dichtmaken van de zijkantjes brak mijn naald op de rits en nadien bleek dan ook nog eens dat ik het totaal scheef had dichtgemaakt.
Weer een les geleerd: ook al maak je iets voor de honderdste keer: aandachtig en nauwkeurig blijven! ;-)

En hoe zit het met de granny-squares? Wel, het einde is in zicht!
Samen met mijn schoonmama bestudeerde ik hoe we die vierkantjes aan mekaar moeten zetten. En net zoals bij zakjes wil ik geen naden zien. Maar alle vierkantjes hebben een verschillende buitenrand, dus dat zou moeilijk worden.
Maar we vonden de oplossing: rond elk vierkant haken we nog een rand in dezelfde kleur. Plots had ik dan 'maar' 190 squares nodig. Dat was een meevaller!
Ik hoop de plaid nog klaar te hebben voor het einde van de vakantie...

Zo, en ondertussen broeien er weer vele nieuwe ideeën. Binnenkort komt het Stoffenspektakel naar Antwerpen. Wat zal het weer moeilijk kiezen worden in dat grote aanbod! Maar oh, wat kan er dan weer genaaid worden! Ik kijk er al naar uit!





Geen opmerkingen:

Een reactie posten