Pagina's

woensdag 22 augustus 2012

Een uiltje knappen

of was het een knap uiltje?

Enkele dagen geleden ontdekte ik een prachtige blog:http://ingesnuffel.blogspot.be/. Wat een creatieve madam!
Pieter was direct verkocht door haar mooie uilen. Tussen het afwerken van de granny-squares door waagde ik me dan ook aan de gehaakte uiltjes. En ook Charlotte wou direct een uilenbestelling plaatsen.
Zijn ze niet geweldig?! Op haar blog beschrijft Inge het karakter van haar grote uilen. En inderdaad: 2 uilen op dezelfde manier gemaakt maar toch hebben ze een volledig verschillende uitdrukking in hun oogjes. Er gaan er hier nog veel volgen!

Pieter wou ook graag zo'n grote uil. Maar een knuffeldier, dat heb ik nog nooit gemaakt. Toch maar eerst met wat restjes proberen.
Het maken van de uil voelde een beetje als het leven geven aan het beestje. Bijzonder. En ook al is hij gemaakt van de restjes van mijn blauwe broek (ik merk nu dat ik de blauwe nooit op mijn blog zette, maar is dus hetzelfde model als deze rode) en groene rok, ik ben er heel blij mee, en wat nog belangrijker is: Pieter is in de wolken!
 
 
Hij wil nog graag een applicatie op de buik, maar kan maar niet beslissen welke figuur dat dan moet zijn...
 

Al de hele dag denk ik na wie ik eens een uiltje cadeau kan doen. Dan maak ik hem ook met mooiere stofjes!
Bedankt Inge, voor de inspiratie!


2 opmerkingen:

  1. Héél graag gedaan! Ik vind ze heel mooi gelukt!! echt tof! ik zie dat jij de andere kant van je haaksel vanbuiten neemt als ik doe (ofwel lijkt dat maar zo). Grappig hoe mensen de dingen verschillend aanpakken :D.

    BeantwoordenVerwijderen