Pagina's

woensdag 7 november 2012

Orde in de handtas

Een buurvrouw van mijn ouders wil graag orde in haar handtas en vroeg mij om hulp (inderdaad, zij heeft mijn handtas nog niet aan de binnenkant gezien).
Ze wou een kleine en grote dumpling, een klein pennenzakje en (als dat kon) een bijpassende omslag voor haar nieuwe agenda.

De dumplings zijn ons bekend, voor de pennenzak gebruikte ik ook het alom bekende patroon maar ik maakte hem wat korter en platter.

Voor de agenda deed ik inspiratie op in 'Zo geknipt'. Op de originele flap zat een band met drukknop, dus wou ik die er ook op verwerken.
Ik maakte eerst een proefstuk en dan pas dit exemplaar. Het spannendste moment was toen ik de band met drukknop van de originele flap tornde: deze kon er immers niet opblijven want zou voor een 'bobbel' zorgen, maar eens er af kon ik hem er ook niet meer terug opzetten, stel dat die flap van mij toch niet lukt! Maar het lukte dus wel!

Uit mijn stoffenvoorraad (en ik was net naar het Stoffenspektakel in Mechelen geweest) koos ze een toile cirée die ik al enkele keren gebruikte voor zakjes voor mezelf.

En dit setje zal voor orde zorgen:

Zo dadelijk ga ik alles bij haar thuis bezorgen, maar dat kan toch niet in een plastieken zakje!
Dus...

1 opmerking:

  1. Ze zijn stuk voor stuk mooi geworden. Kans is groot dat er nu nog een bijpassende handtas wordt gevraagd? Of breng ik dan iemand op ideeën? :-)

    BeantwoordenVerwijderen