Pagina's

dinsdag 12 februari 2013

De grootste

Ik maakte de grootste tas die ik ooit al gemaakt heb! En dit opent weer heel wat perspectieven...
De ouders van Warre en Seppe vroegen me of ik een verzorgingstas kon maken in de stof van mijn geboortecadeau. Natuurlijk kon ik dat!
Omdat het een fijn katoenen stofje is, stelde ik voor om de stof te plastificeren, want zo'n verzorgingstas neem je mee door weer en wind, toch.
Dus bestelde ik bij Van Marieke strijkplastiek. Het was de eerste keer dat ik dat deed en was dus best spannend. Maar dat werkt dus!
Ik nam foto's van de verzorgingstas die ze nu gebruiken en maakte een soortgelijke tas.

Je ziet het, een serieus uit de kluiten gewassen tas waar heel wat reservekledij, papflesjes, luiers, vochtige doekjes... in kunnen.
Een afneembare schouderriem en de onderzijde is breder dan de bovenzijde.

Onderaan zette ik er voetjes in, zodat de tas niet steeds helemaal op de grond staat. in de tas legde ik een met stof bekleedde bodem om wat stevigheid te bieden.

daarbij maakte ik een op maat bestelde kleiner zakje om spullen in op te bergen.



Het was weer eens iets anders dan kleedjes maken...

1 opmerking:

  1. prachtig.Ik heb het strijkplastiek ook net ontdekt en ja,he fijn om mee te werken

    BeantwoordenVerwijderen