Pagina's

zaterdag 29 juni 2013

Tuinfeest

Oef, we hebben de vakantie gehaald!
Na een drukke einde-schooljaarperiode hoop ik eindelijk wat meer tijd te hebben voor mijn blog.
Er werd hier nog van alles in mekaar genaaid, maar tijd om het op mijn blog te zetten was er niet.
Maar nu dus wel!

Enkele weken geleden hielden we een tuinfeest voor de verjaardag van manlief. Het was op zo een van de zeldzame zonnige dagen.
Ik ben er zo een die deadlines nodig heeft en ook nu hielp die deadline me om een aantal projecten af te werken.

In onze tuin hebben we een mooie grenen tafel (gekregen van broerlief toen die na het verhuizen naar een nieuw huis plots een tuintafel te veel had) met daarrond houten café-stoelen.
Zo'n café-stoel kan je niet echt zacht noemen, dus dienden daar kussens voor gemaakt te worden.
Een hele tijd geleden kreeg ik van nicht Anke een overschotje stof: bijna 4 meter...

De fleurige bloemenstof van Ikea leek me ideaal voor de stoelkussens.
De kussens kocht ik in de Zeeman en tussen de kussens stikte ik uiteraard paspelkes: geel of groen.


Net voor het feestgedruis losbarstte 
(aan het flapperen van de tafelloper zie je dat het een zonnige maar winderige dag was)

Op een Stoffenspektakel kocht ik bloemetjesstof waarvan ik zeer goed wist wat voor soort kleedje ik daarvan wou maken.
Maar dat is dus meestal ellende: de zoektocht naar het bijpassende patroon!
Omdat ik nergens vond wat ik wou, stelde ik het patroon zelf samen: het bovenstuk van het ene kleed, mouwen van een ander kleed, rokdeel van een rok.

En toen was de rok te breed, nog te breed, te smal, nog te smal en dan eindelijk gepast!



Het feest kon beginnen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten