Pagina's

zaterdag 6 juli 2013

Ik ga op vakantie en neem mee...

Maandag trekken we voor 10 dagen naar de zon!
Ik neem geen handwerk mee. Een naaimachine is niet echt haalbaar, maar ook mijn haaknaalden en -garen blijven thuis.
Tijd om m'n hoofd wat rust te bieden in plaats van steeds te denken: 'hoe kan ik dat in mekaar krijgen?', 'wat zou ik met die stof kunnen maken?'...

Maar dan moest ik nu wat voorsprong nemen, toch?

Dus placeerde ik mezelf in de tuin met mijn naaimachine en maakte nog al gauw een vakantiesetje.


Een kleine handtas à la Finch maar ik maakte het een tikkeltje groter zodat ik er een boekentassluiting (of hoe zo'n sluiting ook mag heten) kon opzetten.
Ik kocht in de winter zo wat sluitingen maar durfde er nooit aan te beginnen.
Nu wou ik een handtas waar zakkenrollers niet te snel in kunnen, wat met een magneetsluiting vrij simpel is, maar zonder rits. Dus waagde ik me aan deze sluiting.
Eigenlijk was het vrij gemakkelijk.
Het voordeel is dat je de buitenkant van de tas al helemaal in mekaar kan steken en dan pas de sluiting moet plaatsen. Zo kan je goed kijken waar ze moet komen. Bij een magneetsluiting moet dat al voor je de flappen aan mekaar zet en is het toch heel wat meet- en rekenwerk om de magneten juist te zetten.

Om niet mijn hele portemonnee te moeten meenemen op vakantie maakte ik nog een kleine dumpling voor mijn centjes en een kaartenhouder van hilde@home voor alle SISkaarten, identiteitskaarten e.d..


Ik ben er klaar voor!

Morgen nog een verjaardagsfeestje voor zoonlief en dan: batterijen opladen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten