Pagina's

dinsdag 1 oktober 2013

Handtas voor Hilde

De eerste maand van het schooljaar zit er alweer op!
Volgens mijn blog werd er weinig genaaid, maar niets is minder waar!
Op weekdagen komt het er niet vaak van om te naaien: terug wennen aan het stevige werkritme, de hobby's van de kinderen, het schoolwerk van de kinderen... energie om achter de naaimachine te gaan zitten, was er niet echt.
Maar in de weekenden lukte dat wel! Dan is dat puur genieten, ontspannen.
Er rolde dus al 't een en ander vanonder die machine, maar dat ook nog eens hier geplaatst krijgen, is weer een ander paar mouwen.
Maar ik zal er eens werk van maken sé!

Een van de handtassen die ik maakte, was voor Hilde. Ze vroeg een mokkakleurige handtas, niet te groot en niet te klein.
Ik wou nog eens iets nieuw proberen en sloeg dus aan het meten en tekenen.
En het blijft me steeds verbazen: de beste inzichten krijg ik 's avonds in bed. Daar moet toch een wetenschappelijke verklaring voor zijn!

Een tas met verzonken rits en flap (de stof lijkt hier en daar te trekken, maar dat was niet zo. Zo'n skai is gewoon niet fotogeniek... of ik heb de juiste manier nog niet gevonden)

 De zijkanten versmallen naar boven toe.

Binnenin vrolijke bloemetjes en een handig gsm-zakje.

Tussen deze handtas en nu maakte ik nog 3 handtassen en 3 kleedjes. Ik heb dus nog heel wat blogwerk de komende dagen (en op de planning staan nog 2 handtassen).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten