Pagina's

zondag 22 juni 2014

Een combi-handtas

Mijn mama vroeg me om nog eens een handtas voor haar te maken. Nee, dat is niet juist, ze moest het me 2 keer vragen (of was het 3 keer?) want het was me even ontglipt (eigenlijk had ik geen handtasinspiratie).
Maar nu moest het er toch echt eens van komen. Ze kocht donkerblauwe sandalen bij een mooi kleedje en wilde daar een bijpassende handtas bij. Ze moest groot genoeg zijn om al haar spullen in op te bergen.

De skai was snel gevonden in Kapellen: donkerblauw met een structuur in. Nu nog een model.
Mijn schoonzus kocht per ongeluk 2 exemplaren van het geweldige boek 'Mijn tas', dus offerde ik me op om er eentje van haar over te nemen.
En daar kwam de inspiratie!
Voor diegenen die het boek kennen: ik gebruikte de klep van Juliette en de bodem van Leonie. De tassen in het boek kregen allemaal een meisjesnaam.
De grootte van de tas paste ik aan aan de bodem en dus moest ook de klep vergroot worden.
Om snelle vingers niet de kans te geven gemakkelijk in de handtas te kunnen, zette ik er een verzonken rits in.

En dan nu de foto's ( ze zijn daarnet nog snel gemaakt want ik wil de tas morgen afleveren, dus niet met ideaal licht).

 De tas met klep met magneetknop al sluiting.

 De verzonken rits

De voering met een GSM-zakje.

Ik was wat bang voor de rondingen van de klep met de skai maar dat ging eigenlijk heel vlot. Weer een modelletje waar eindeloos mee kan gevarieerd worden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten