Pagina's

zondag 25 oktober 2015

Mijn (eerste) designertas

Onlangs kwam het nieuwe boek van Elisanna en Fynn uit: 'Mijn Designertas'. Ik repte me snel naar de boekhandel want het zag er veelbelovend uit!

De verhalen van de ontwerpers vond ik zeer inspirerend, aan de ontwerpen zelf moest ik even wennen. Het kostte me wat tijd om door de voorbeeldmodellen door te kijken en ze in een eigen gekozen stof te zien. Ik vind het een beetje jammer dat de modellen die Elisanna en Fynn gemaakt hebben er niet in staan.
Toch sprongen er al snel enkele ontwerpen uit: de tas van A Ward/t, van Jumeaux en van Klaar Devillé.

Ik had hier nog een glanzend donkerrode skai liggen, gekregen van een naaimaatje, waar ik nog niet het juiste project voor vond.
De tas van Jumeaux was ideaal: een patroon dat een niet rafelende stof vroeg!

Het was heel plezant om te maken: ik leerde nieuwe technieken kennen voor de afwerking van het handvat en het maken van een bodem.Op een recordtijd was de tas klaar (zo'n 2 uur, stof knippen inbegrepen).




Het is een klein, schattig handtasje met toch de nodige finesse en klasse.

Ik mag volgende week naar een Sweet 25-party en weet al welke handtas mijn outfit zal vervolledigen.

3 opmerkingen:

  1. oooh, ik wil, ik wil :-) 2 uurtjes maar? Moet ik toch maar eens proberen dan!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Echt een mooike geworden, mooie bestemming van je skaileer. En wat lekker vlot klaar!

    BeantwoordenVerwijderen