Pagina's

woensdag 18 november 2015

Workshop

Vorige zaterdag nodigde Ilse me bij haar thuis uit om een workshop te leiden. Samen met haar nicht Inge en collega's Nan en Mie wilde ze graag een handtas maken.

Ik liet hen kiezen uit de vele modellen op mijn blog en ze maakten drie verschillende keuzes. Ik sloeg aan de slag: patronen uittekenen en inscannen, handleidingen opmaken, adviezen doorgeven over hoeveelheid stof en nodige fournituren.

Naarmate de dag dichterbij kwam, steeg de naaikoorts duidelijk. Er werd nog wat over en weer gemaild, ja zelfs over de keuze beleg tussen de boterhammekes 's middags, en eindelijk was het zover!

Om klokslag 9u gingen we aan de slag. Patroondelen werden uitgeknipt en verstevigd en de naaimachines werden bovengehaald.
Ze kozen allemaal voor lichte skai. Voordeel hiervan is dat de meeste naaimachines hier vlot doorgaan, nadeel is dat die stof verschuift tijdens het naaien. En dat hebben de dames geweten. Er werd af en toe wat gemompeld en gevloekt (en met 4 onderwijsmensen aan tafel werd er dus echt strafwerk uitgedeeld: 100 keer je vloekwoord schrijven), maar aan het einde van de dag gingen ze allemaal trots met een prachtige handtas naar huis.

 Inge maakte een felgroene handtas en Ilse koos voor hetzelfde model in het rood. De tassen trekken hier nog een beetje maar wanneer ze gevuld zijn, verdwijnt dat.


Nan maakte een handtas met een voorzakje met rits in. 


Mie maakte de 'Ida' uit het boek 'Mijn tas'.

Ze hebben alle vier de smaak goed te pakken. Ik stuurde hen zonet de patronen en handleidingen van elkaars handtas door, want ze wilden er graag nog één maken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten